Huvin ja urheilun vuoksi.

9# Kevätsiivous-ryhmän toiminta

Maanantaina alkoi Johannan luotsaama Kevätsiivous-ryhmävalmennus, joka toimii Facebookissa. Kampanja toimii erikseen myös täällä blogissa numeroiduin ohjein, mutta blogin ohjeet eivät ole niin yksityiskohtaisia.

Ryhmään pääsee mukaan tämän viikon loppuun saakka, sen jälkeen emme enää ota uusia jäseniä. Alunperin oli tarkoitus, että mukaan pääsisi 31.3 saakka, mutta suuren suosion takia päätimme lyhentää aikaa.

Uusia asioita tulee paljon, joten myöhemmin voi olla haastava päästä kärryille. Sunnuntaina 23.3. on viimeinen päivä tulla mukaan. Aktiivista valmennusta on 13.4. saakka ja ryhmä on auki 27.4. saakka, joten myös myöhäiset tulijat varmasti ehtivät maaliin.

Vielä ehdit siivoustalkoisiin!

Kyseessä on neljän viikon tiukahko, mutta terveellinen ruokavalio. Sitä ei ole tarkoitus sellaisenaan noudattaa loppuelämää, mutta voit noudattaa ohjetta neljän viikon ajan ja puhdistaa kehoa ja keventää oloa. Opit samalla paljon uusia asioita ruokavaliosta ja ravinnosta, sekä ohjeita myös siihen, miten tehdä pysyvä ruokavaliomuutos.

Nyt se on auki, kohta se on kii! Tervetuloa!

siivous

 

Mainokset

7 Responses to “9# Kevätsiivous-ryhmän toiminta”

  1. Unna

    Hei! Ei liity nyt postauksen aiheeseen mutta mitä mieltä olet lapsen ruokailuista? Odotan vauvaa ja olen paljon miettinyt miten toimin hänen ravitsemuksen kohdalla tulevaisuudessa. Itse en syö viljoja, enkä oikein tiedä miten suhtautua neuvolassa kehoitettavaa puuron ja maidon käyttöön sitten tulevaisuudessa… Voisitko kertoa omaa näkemystäsi asiaan ja mahdollisesti miten oma tyttäresi syö?

    Vastaus
  2. Kukka

    Unna, ihan perusterveellinen ja ns. tavallinen runko. En jätä ruoka-aineita (viljat ja maito) pois kuin itseltäni, koska en ole keksinyt tai nähnyt sille tarvetta. Ja isompi lapsi jo itsekin tietää, mistä pitää ja mitä haluaa.

    Meillä syödään ihan tavallisesti – siis lautasmallitavallisesti. Mahdollisimman paljon kasviksia ja vihanneksia, perushyviä proteiininlähteitä (liha, kala, kalkkuna ja niistä ruokia), puuroa, maitoa, leipää, marjoja, mitä siihen nyt kuuluukin. Myös riisikakkuja, avokadoa, bataattia, riisiä … jne. :)

    Vastaus
    • Unna

      Kiitos, näin ajattelinkin.. Lähinnä olen miettinyt sitä, jos olisi antamatta mitään viljoja lapselle, koska itselleni ne on hyvin paljon aiheuttanut ongelmia. Haluaisin vain ennaltaehkäistä samoja ongelmia mitä itsellani on ollut, mutta sitten olisi aika vaikee laittaa lasta päiväkotiin ym. koska siellä syödään niin paljon ruokia jossa on viljatuotteita (siis jos lapsella ei ole todettu mitään sairautta joka vaatisi viljatonta ruokavaliota). Varmaan täytyy kaikkea kokeilla lapsen kanssa ja poistaa, jos tulee ongelmia. Perusterveellisesti meillä muutoin syödäänkin, aikalailla samallatavalla (melko paleosti jos näin voi sanoa) kun teilläkin!
      Sitä mietin myös, kun haluaisin aloittaa maidottoman kokeilun uudestaan, mutta neuvolassa ollaan oltu aika kärkkäitä, kun olin lähes maidottomalla kun tulin raskaaksi (kyseenalaistettiin kalsiumin saanti). Ja synnytyksen jälkeen haluaisin palata kokeiluun, koska akne vaivaa (en tiedä johtuuko vain raskaudesta vai maidosta)… Mietin vain sitä neuvolan toitottamaa kalsiumin saaantia sitten…? 1000mg pitäisi saada imettäessä, mutta en haluaisi sitä purkista ottaa, koska olen kuullut, että pillerimuodossa kalsium on huono asia. Onkohan se ihan järkevää sitten olla imettäessä maidottomalla? Heraa käyttäisin sitten ja tietysti paljon kasviksia, mutta riittäkö se?

      Vastaus
  3. henna

    Noista iho-ongelmista muutama ajatus. Kukkakin taisi aiemmin kirjoittaa niistä kärsivänsä. Itselläni oli ihon kanssa ongelmia silloin, kun olin rajoitetummalla ruokavaliolla muutama vuosi sitten. Eli silloin jätin juuri viljat ja maitotuotteet pois ja hiilarit olivat myös melko alhaiset. Iho oli todella huonossa kunnossa, eikä pelkästään kasvoista vaan myös muualla kehossa iho oli jotenkin ohuempi, herkempi, näppyläisempi ja vanhat raskausarvet näkyivät selkeämmin. Iho korjaantui heti, kun laajensin ruokavaliotani ja poistin rajoitukset. Uskon tämän johtuvan siitä, että liiallinen ruokavalion karsiminen johti myös liian alhaiseen energiansaantiin ja sitä myöten esiintyviin hormonaalisiin ongelmiin (tosi monestihan akneen on hormonaaliset syyt). Vähähiilihydraattinen ruokavalio voi aiheuttaa hormonaalisia ongelmia myös siten, että treenistä ei palaudu kunnolla ja kortisolihormonitaso nousee.

    Vastaus
  4. Kukka

    Henna, tässä tapauksessa se on juuri toisinpäin. Iho on hyvässä kunnossa silloin, kun yksinkertaisesti pidän ko. ruoka-aineet poissa. Syön välillä vilja- ja maitotuotteita, mutta huonoin seurauksin: iho menee huonommaksi jo tosi pienistä määristä, ja näkyy kauan. Huomaan kyllä itsekin mistä se tulee, silti syön.

    Tämä iho-ongelma on ollut aina jollain tasolla aina, ehkä noin .. 20 vuotta. Ongelma-alue ei ole suuren suuri, ja korjaantuu aina X-aikavälillä, nimenomaan sillä että vältän tiettyjä ruoka-aineita _kokonaan_ (ABC-pitopöytä mukaanlukien).

    Ruokavalio ei myöskään ole vähähiilihydraattinen (tai energiamäärältään alhainen). Kertomasi tekee kyllä järkeä ja varmasti pätee monen kohdalla, mutta kuten sanottu, menee tässä tapauksessa juuri päinvastoin.

    Vastaus
  5. Paleokeittiö

    […] Mukaan ehtii vielä! Jos kehon Kevätsiivous kiinnostaa, niin toivotamme uudet siivoojat tervetulleiksi ryhmään vielä tämän viikon sunnuntaihin 23.3. saakka! Tämän jälkeen ovet sulkeutuvat. Tiedän, että alunperin lupasimme pitää ovet auki 31.3. asti, mutta jouduimme suuren suosion vuoksi aikaistamaan sulkemisajankohtaa viikolla. Syystä, että vasta puolivälissä mukaan tulevien olisi melko haastavaa päästä kaiken sen info- ja keskustelumäärän keskellä enää kunnolla kärryille. Pahoittelut tästä. Mutta kuten sanottua, mukaan ehtii vielä tämän viikonlopun ajan! Käy lukemassa yksityiskohtaiset toimintaohjeet täältä. […]

    Vastaus
  6. Black is new green | Paleokeittiö

    […] Mukaan ehtii vielä! Jos kehon Kevätsiivous kiinnostaa, niin toivotamme uudet siivoojat tervetulleiksi ryhmään vielä tämän viikon sunnuntaihin 23.3. saakka! Tämän jälkeen ovet sulkeutuvat. Tiedän, että alunperin lupasimme pitää ovet auki 31.3. asti, mutta jouduimme suuren suosion vuoksi aikaistamaan sulkemisajankohtaa viikolla. Syystä, että vasta puolivälissä mukaan tulevien olisi melko haastavaa päästä kaiken sen info- ja keskustelumäärän keskellä enää kunnolla kärryille. Pahoittelut tästä. Mutta kuten sanottua, mukaan ehtii vielä tämän viikonlopun ajan! Käy lukemassa yksityiskohtaiset toimintaohjeet täältä. […]

    Vastaus

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS