Huvin ja urheilun vuoksi.

Lehdet putoilee, me ei!

Uusimmassa Kauneus&Terveys-lehdessä on parin aukeaman juttu, jossa kerron paitsi suhteestani treenaamiseen, myös kehoon ylipäätään. Äitini on siinä mukana, onhan hänellä muutenkin iso rooli siinä miksi ylipäätään arvostan fyysistä harjoittelua.

Tänään viimeksi mietin, miten väärin on se että iso osa ei viitsi liikkua. Se on jotenkin epäreilua niitä kohtaan, jotka eivät pysty. Antaisivat mitä vaan, että voisivat tehdä jotain voidakseen edes hikoilla, mutta ei kun ei pysty, niin ei pysty.

En tiedä ymmärrättekö mitä tarkoitan, mutta ihminen menee niin helvetin hukkaan sohvalla maatessaan, kun voisi yhtä lailla tehdä kaikkea.

Siinä, että joku on halvaantunut, ei tietenkään ole mitään ”jaloa” eikä kärsimys jalosta ketään, mutta en tiedä mikä sitten jalostaisi ihmisen käyttämään tervettä kroppaansa jos sellainen kuitenkin on.
kuva-15
Syksy on tuonut melkoisen rallin muutenkin. Jotenkin olen ajatellut, että kahvakuulajuttu on niin last season ettei sen osalta kukaan enää pyydä haastatteluja, =) mutta väärässäpä olen ollut.

Haastatteluita voi nyt lukea LiveLife-lehdestä, Kauneus&Terveys-lehdestä, kolumnit tuttuun tapaan FIT-lehdestä, Kukkatorin FightSportista .. lisäksi vastasin yhteen Trendin haastatteluun, FIT-lehden juttuun ja viimeisin haastattelupyyntö tuli Annasta. Mitähän vielä .. en pysy kärryillä. Puuh.

Mutta, first things first: saamme salin auki 16.9, kurssit alkavat heti samalla viikolla ja vielä on tilaa. Check: Voimakatu6.

Salin myötä pääsen viimein toteuttamaan konkreettisesti elämäni missiota :D joka on tänään se, että haluaisin naisten ymmärtävän lihaskunnon merkityksen. Olen väsynyt siihen, miten vieras käsite voima on naisille aina liikuntalehtien toimittajista lähtien.

Aina vaan ”kevennetään” – sillä lopputuloksella että ei ole mitään lopputulosta. On vaan sitä ikuista ”keventämistä” vuodesta toiseen. Mehukeittoa.

Miksi aina pitää ”keventää”, kun tuloksia saa sillä että nimenomaan ottaa raskaammin. Siihen liittyen: Haluan olla minä -kampanja jatkuu, siitä lisää tänään seuraavassa postauksessa. Viime viikolla blogissa oli yhteensä 82,203 visiittiä, kiitos kaikille, tästä jatketaan! Kuten otsikko sanoo, lehdet putoilee, me ei. Me haravoidaan. 8)

Tämä hymyilyttää siksikin, että muistan hyvin miksi ylipäätään perustin oman blogin. En kelvannut erään naistenlehden bloggaajaksi, joten 2010 alkuvuodesta päätin että teen sitten oman. Ihan kivasti tämä tuntuu toimivan. Olin samoihin aikoihin Puoli Seitsemän -ohjelmassa esittelemässä kahvakuulan nostamista ja sen jälkeen avasin tämän sivun.

Kuten äiti aina sanoo: ”hoida aina kaikki itse”, ja sehän sopii. =)

Muita päivänpolttavia asioita on se, että olen itsekin taas treenissä kiinni kesän (tarpeettoman) laiskottelun jälkeen. Ei siitä huono olo tule!
0209

Mainokset

6 Responses to “Lehdet putoilee, me ei!”

  1. tikkunekku

    Saanko kysyä, mitä kaikkea sisältyy treeneihisi kahvakuulan nostamisen lisäksi? Kattelin tota sun kroppaa, ja mietin et saako noin mahtavaa jälkeä aikaan ”pelkällä” sitkeällä kuulan nostamisella? (salaa tietty toivon, että vastaat: joo!). Teetkö siis mitään muuta treeniä säännöllisesti, esim. juoksua, erillistä vatsalihastreeniä jne?

    ..Ja hyvä kirjoitus jälleen kerran! Osu ja upposi etten sanos :).

    Terkuin, Tikkis

    Vastaus
  2. kuulakarhu

    ^siellä jo kysyttiin samaa, mikä itseäni mietitytti. Eli harrastatko, Kukka, muuta kuin kuulaa ja ymmärtääkseni kehonhuoltoa (joogaa?)?
    Onko peruspuntti ohjelmassa tms.? Myös täällä toivotaan salsa vastausta; ”ei, se on kuulan ja ruokavalion ansioo” ;D

    Olen lukenut sun käsiongelmista, oot muutamassa postauksessa maininnut käsiongelmat. Itselläni on myös käsiongelmia (diagnoosina tos), joka jonkun verran vaikeuttaa kuulan nostamista. Räkkiasennossa, samoin yläasennoissa loppuu verenkierto ja kädrt turpoaa, puutuu ja väsyy.
    Tempaus tuottaa ongelmia aika paljon kyseisen vian vuoksi. Onko hyviä vinkkejä, jolla tempausta voisi vahvistaa (muutakin kuin tekemällä tempausta), oheisliikkeitä tai tekniikkavinkkejä?

    Vastaus
  3. Kukka

    No ensinnäkin kaikkein parasta jälkeä saa, kun kuvaa itseään iPhonella hieman viistosta :D – on minulla melkoiset reidet kyllä, eikä ne kyllä ihan pelkästään kuulan nostamisella tuollaiset mokkulat ole.

    Ruokavalio ja sitä kautta rasvan määrä kropassa on se, joka pitkälti määrittää sen, miltä näyttää. Lihasta on kaikkien treenivuosien jälkeen kohtalaisen paljon, mutta ”kuorrutus” sitten ratkaisee sen, minkä verran ne näkyy tai ei näy. :)

    Sekä treenin että ruokavalion resepti on itsellä joka tapauksessa puhdas yksinkertaisuus:

    – Voimaharjoittelu (levytanko) tietysti ns. voimainhankintaan. Nyt kun odotan että saadaan oma sali auki, olen käynyt pitkästä aikaa ihan peruspunttiksella – sitä ei olekaan tullut vuosiin tehtyä. Maastaveto ja kyykky on tietysti suosikit, olipa sali mikä tahansa.

    – Kahvakuulatreeniä ”käytän” kuntopuoleen, eli sarjapituudet kulkee siellä 60-100 toistossa (ja kestoltaan 6-12 minuuttia), eikä sitä nyt enää voimailuksi lasketakaan. Kuulatreenien suhteen suosin myös yksinkertaisuutta: muutama liike, pitkät sarjat, ei kevätjuhlaliikkeitä tässäkään.

    – Keskivartaloa treenaan erikseen silloin tällöin, en mitenkään systemaattisesti, mutta kahvakuulaheilautuksia teen sitäkin enemmän.

    – Juoksu … kääk. Sen jälkeen kun ostin auton, eli reilu vuosi sitten, en ole juuri juoksemassa käynyt. Viime viikolla kerran.

    Kuulakarhulle: jos käsissä tuntuu / sattuu, ote kuulasta on todennäköisesti pielessä. Sen ei tarvitse olla paljoakaan ”väärä”, kun näin käy. Kahvan puristaminen tekee sen myös, ja se on etenkin tempauksen yleinen ongelma (ja aiheuttaa juuri tuota puutumista).

    Todennäköisesti pitäisi tehdä enemmän jaloilla (ponnistaa) ja vähemmän kädellä (puristaa ja vetää) – ja korjata a) otetta b) räkkiasentoa ja c) yläasentoa. Käytännössä näissä kaikissa ote on kuitenkin sama, eli kun se on kerralla oikein, se on kerralla oikein. Jos siitä huolimatta tuntuu, osin se voi olla myös tottumattomuutta: painon pitäminen ranteen / käsivarren päällä ei ole ihan ”normaalia”, eli tottakai sen kuuluukin tuntua. Ei silti sattua.

    Raskaat yhden käden heilautukset toimii tempauksen apuliikkeenä, kuten myös raskaammat yhden käden työnnöt. Ennen kuin heilautuksista saa kunnon hyödyn siihen mitä on hakemassa (tempaus), pitäisi kuitenkin tarkistaa tekniikka. Näiden ala-asento on käytännössä yks yhteen.

    Vastaus
  4. Kati

    Moikka,

    Tätä blogia (ja samin) lukee kyllä niin mielellään, kiitos :)

    Tiedätkö Kukka onko pk-seudulla paikkaa, jossa voisi käydä jonkun painonnoston/voimaharjoittelun peruskurssin? Heti tulisin sun salille oppiin mutta on liian kaukana..

    Vastaus

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS